Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

måndag 18 mars 2013

Är jag en förrädare eller en spion som kollar in konkurrensen?


Ja, här sitter jag, Ida Gustafsson i helt fel del av landet – i alla fall om man utgår från vår kära utbildning. Jag sitter på ett ganska litet kontor delat med fyra andra exjobbare på institutionen för kemiteknik på LTH (Ja, lunds tekniska högskola!). Det kan tyckas konstigt att jag hamnade här, jag vet själv inte riktigt hur det hände, men följer man sin nyfikenhet väntar nästan alltid spännande äventyr.

Jag skriver mitt exjobb på VA Syd i samarbete med avdelningen för VA-teknik på LTH. Mitt arbete handlar om att arbeta fram metoder för aktivitetstest av anammox och andra bakterier som är aktiva i processer där anammox används. Det är mycket trial and error för att hitta på metoder, två steg fram och ett tillbaka, men det är väl lite det ska vara att exjobba :P

Nog för nu om de små bakterierna och mina metoder! Det ska bli kul att få dela med mig av min vecka med er!! Jag har storslagna planer för veckans laborationer så nu håller vi gemensamt tummarna för att snöstormen (ja jag vet, snöstorm i Skåne!) som stundar inte blir så farlig som de varnar så att jag kan komma till jobbet imorgon och labba :D 

Avsutar med en bild som hänger på white-boarden på avdelningen för VA-teknik:



Ta hand om er!
Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar