Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

onsdag 13 mars 2013

Setback.

Ett exjobb skall väl knappast vara en dans på rosor, men att efter nästan tre veckors provtagning upptäcka att jag fått en analysmetod felbeskriven av labpersonalen - det känns bara lite fööör mycket för mig. Exjobbsångesten var ett faktum igår kväll och inte ens tio omgångar Candy Crush kunde bota den. 

Igår eftermiddag beslutade jag och min handledare på grund av ovanstående (inte Candy Crush då, utan att jag eventuellt har fullt med oanvändbara mätresultat) att jag idag skulle ta en fridag från mätningar på Duvbacken och rekapitulera läget lite inne på Sweco-kontoret. Skönt att slippa bilresan upp till Gävle och mindre ångestladdat än jag igår kväll föreställt mig att sitta hela dagen och jobba med min mätdata. Dessutom var det fullt av trevliga kollegor på kontoret som förde tankarna till annat plus att dagen avslutades med ett uppmuntrande samtal till en annan Sweco-kollega med mycket kunnande om bio-P-processen och med en hel del bra inputs angående mina försök. 

Ny tag! Imorgon bär det av till Gävle igen för nya mätningar. Försöksperioden får förlängas lite och jag spenderar även nästa vecka i labbet på Duvbacken...

Avslutar dagens något negativa inlägg med en mycket positiv bild från kandidatkalaset 2011 och minns känslan i kroppen när W:s egna musikvideo gick igång och alla började hoppa runt och dansa som galna -förstår äntligen Loreens sång Euforia! Hoppas att alla ni som läser känner inspiration inför nästkommande examensfest - den kommer till skillnad från exjobbet att vara en riktig dans på rosor!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar