Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

söndag 24 mars 2013

Sista dagen med bloggen!

Hej alla :)
Nu är det sista dagen för mig med bloggen. Veckan har varit lite av en berg-och-dalbana, det har gjorts några upptäckter men även en del problem har dykt upp. Fast så är det ju med exjobb :)

Just nu sitter jag i soffan hemma hos mina föräldrar i Blekinge. Dagen ska spenderas med att vara ute i det fantastiska vädret, äta söndagsmiddag och att läsa om biofilmskinematik och diffusionskoefficienter. Jag sa när jag började exjobba att jag inte skulle jobba på helgerna men ibland är det lite svårt att hålla sig, speciellt om man vet att veckan kommer gå så mycket smidigare om man gör lite innan den börjar.

Jag tänkte avsluta med en liten bild på något jag hittade på kontoret i veckan. Vårt kontor är ett rum där de har haft exjobbare under en väldigt lång tid och man kan hitta väldigt mycket grejer där. Här kommer ett exempel:

Hur länge tror ni dessa legat där? Det sorgliga är att min dator faktiskt har diskettläsare, vilket kan ge en stark fingervisning om dess hastighet och prestanda!

Nu är det dags för mig att avsluta min bloggvecka och hälsa nästa bloggare välkommen, Erika Lundgren :) Det ska bli spännande att läsa om kommande bloggares äventyr!

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar