Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

måndag 26 mars 2012

I am the drummer


Hej igen! Therese här igen (egentligen Thérèse, men det är ganska sent och jag orkar inte alltid hålla på).
Jag vet att jag har trampat över till en annan vecka nu, men jag känner att ett enda inlägg på min vecka var lite klent (trots den höga standarden). 


Tänkte på bloggen idag. Tänkte på vad jag skulle skriva. Det här är vad jag kom fram till:


Ett tips om skrivande!


Ibland så blir man förvirrad över hur man egentligen får skriva. Då kan det vara bra att veta att man kan referera till saker som verkligen är kvalitativa eller kvantitativa påståenden, typ:


Content of solids is the most important physical characteristic of wastewater (Metcalf & Eddy 1991).


Sen, om man vill beskriva nåt som är vedertaget behöver man inte det. Såhär:


It is subcategorized into insanity. 


Visste ni att total solids (TS) delas upp i SS och FS? Och att SS delas upp i VSS och FSS medan FS blir VFS och FFS? Och att man gärna får dela in VSS, FSS, VFS och FFS i antingen TVS eller TFS? Och att man lägger ihop TVS och TFS och får..... (gissa!) .......TS!






Det där kanske kändes lite sådär, men vänta bara tills det är dags att plocka in de svenska förkortningarna SÄGF/A och SÄ70. (Jag tror att SÄGF/A = TSS (också svenskt?) = SS) (hähä! Hur många gånger har jag skrivit SS egentligen? Varning för säpo)




För att komma över den här galenheten bestämde jag mig för att ta en fikapaus och berätta en historia, en lång en, som slutar med att jag står ganska naken inför sju amerikanska läkare, varav en tror att jag har syfilis. Den går alltid hem.


Google search på syfilis yields ------------------------------------->




Imorgon ska jag berätta historien om när jag var och badade och en kille sa "hi" och jag hörde "haj" och sprang vrålande därifrån. 




Ha det bra allihop, imorgon är en ny dag i Solna! 


/Therese






    
ps. ba dum tss kom härifrån http://www.meh.ro/original/2010_05/meh.ro4359.jpg
ps2. jag hade INTE syfilis!Inte ens nära.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar