Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

torsdag 15 mars 2012

En vanlig dag


Såhär har min dag sett ut sju minuter över varje timme:

06.07 Har hällt upp en tallrik fil, brett två mackor som nu ska intas framför dagens facebookpass

07.07 Sitter på tåget och spelar wordfeud

08.07 Precis fått igång datorn efter att ha behövt starta om hela kalaset för att några uppdateringar skulle göras. Dags att starta upp alla program på nytt och fundera på vad jag ska fixa idag

09.07 skrivit ut delar av Sundbybergs ledningsnät och markerar brunnar vars djup måste bearbetas manuellt

10.07 Förmiddagsfika på takterrasen med vår fina avdelning VA-teknik

11.07 Ändrar på delar av Sundbybergs brunnars djup där topografin ökar längs ledningarna nedströms.

12.07 Sitter på ett seminarie om misstag i projekt.

13.07 Fotograferad för profilbild till hemsida och annat.

14.07 Analyserar några körningar med olika djup ansatta. Kan se ut såhär. Lägg märke till översvämningen i  mitten av bilden. Ajaj för den som bor där...


15.07 Njutit av den obligatoriska torsdagsbullen

16.07 Skissar på matlab/Excel-program som gör jobbet åt mig

17.07 Skissar fortfarande på något program

18.07 MikeUrban hängde sig för en halvtimme sen vilket jag tolkade som att dagen var slut. Så nu sitter jag på tåget

19.07 Köper filmjölk på Folkes

20.07 Antikrundan...

3 kommentarer:

  1. Hur går det med det där matlab/excelprogrammet egentligen? Lyckats lura det att göra jobbet åt dig än? :)

    /K-M

    SvaraRadera
  2. jag lyckades lura matlab att göra jobbet åt mig. Men jag tror matlab lurade mig att göra annat jobb åt matlab sen.

    Fast nu tänkte jag lura matlab/excel på en annan grej :)

    SvaraRadera
  3. hihi, du är så finurlig Erik :)

    SvaraRadera