Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

måndag 12 mars 2012

Rörigt igen


Ett sms hit, ett sms dit och sen var det min tur att skriva.

Det har ju gått ett antal veckor nu så jag börjar väl få lite kläm på vad jag gör, eller i alla fall vad det är tänkt att jag ska göra. Å det som det är tänkt att jag ska göra är att utveckla en metod för att ansätta djupet på dagvattenledningar vid modellering av dagvattenflöden när sådan information saknas. Hade jag byggt ett dagvattensystem med ledningar hit och brunnar dit så hade jag nog tagit en liten linjal och mätt lite här och där och sen skrivit upp det någonstans. Men nu är jag ju inte en kommun, och kommuner verkar tänka lite annorlunda. Men det är ju bara toppen, annars hade jag inte behövt göra detta exjobb.

Än så länge har det mest varit datafix och inte så mycket modellerande. Men det tänker jag ändra på nu. Satte igång med att ta tåget 05.39 idag på morgonen. Nä, jag brukar inte vara så flitig men hade fjärran gäster från götet i helgen som skulle ta morgonflyget.

Själva dagen får sammanfattas med en bild över mitt skrivbord. Imorgon kanske det blir en ny bild.



1 kommentar:

  1. Know the feeling.. Mest datafix hittills :)
    Hoppas det går bra med modellerandet!
    Kram, E

    SvaraRadera