Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

onsdag 18 januari 2012

 Ops. glömde lägga upp blogg-inlägget igår, men nu kommer det iaf! :)

Hej, hej, hallå!

"Och det vart afton, och det vart morgon, den andra dagen.."

Projektplanen och tidplanen är inskickad igen! Hoppas Roger och Allan blir nöjda :)
Annars har jag på förmiddagen läst igenom all information om examensarbete som finns på W:s xjobbssida. Har läst det förut men tänkte det var bra att läsa nu igen. Och det var det, fick många bra tips, speciellt på hur själva rapporten ska vara uppbyggd.

Samtalsämnet på 10-fikat: Yoga, Indien och om man skulle kunna hålla helt tyst i 4 veckor...

Hittade en video på Trafikverkets hemsida om varför det är så viktigt med att hålla järnvägarna fria från ogräs, visade sig att min handledare Erik är med i den! :) Nyfiken? Kolla här!

Samtalsämnet på lunchen: hjärtinfarkt för kvinnor och vad som gör en generad...

På em började jag med uppgiften att bli expert på bekämpningsmedlen glyfosat och imazapyr. Kemi.se är en väldigt bra sida!

Soooool! Vid 13-tiden var det något stort ljust utifrån som stack mig i ögonen! Fick lov att gå ut en stund och samla på mig lite D-vitaminer.. :)

Samtalsämne 14-fikat: Tiggarna på stan, Vecturas nya ekonomiska system (?)...
Lärde mig ett nytt ord också, k bry, typ det nya "talk to the hand" tydligen.. :P

Resten av eftermiddagen fortsatte jag att bli expert på glyfosat och imazapyr. Lite musik i öronen samtidigt e alltid najs! :)

 
"Och Erica såg att det var gott.."
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar