Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

tisdag 31 januari 2012

Hej mitt vinterland!


 Hej, det är jag som Matilda och jag har en sak att erkänna; jag har aldrig bloggat förut, där av den lilla förseningen. Men någon gång ska vara den första =)

Mitt exjobb har titeln ”Lakning av fyllnadsjord i riskbedömningar” och trots den något intetsägande är det faktiskt väldigt intressant. Ja, eller inte just nu kanske. Den senaste två veckorna har jag försökt lista ut vad det är jag faktiskt ska göra och sedan försökt hitta material på temat. I fredags lossnade det dock lite för mig för då fick jag min ämnesgranskare, en fantastisk man som i ett enda mail lyckades ställa alla de rätta frågorna och ge alla ledtrådar som jag behövde för att komma vidare i mitt sökande. 



För söker är mest det jag gör för tillfället.  Jag läser artiklar och rapporter för att sedan titta på deras referenser och så läser jag de med. Ja jag läser och läser, tycker jag i alla fall… För igår morse började jag med att färgkoda alla artiklar jag laddat ner; rött för de olästa, gult för dem jag bläddrat igenom och grönt för de lästa och ja se själva….



Men misströsta icke jag har ju 17 veckor och 4 dagar på mig =) 

Nu ska jag se om jag får något gjort idag så ses vi i eftermiddag!




1 kommentar:

  1. Sötnos! Bra att du hittade nålen i höstacken! :) Kram på dig/E

    SvaraRadera