Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

tisdag 31 januari 2012

Så var ännu en dag på Geo till ända



Idag har det varit nästintill fullsatt i vårt flexibla kontorslandskap ”Notre-Dame”. För mig som sitter här dagligen är det skönt att ha några vänner här också så att det finns några att vädra mina orosmoln och glädjebesked med! Det nya namnet på vårt kontor antog jag och Simon idag, vi tyckte det passade ypperligt med tanke på vår hållning vid "skrivborden".  Om rätt ska vara rätt, och det ska det ju, är det nog mest jag som är kutryggig och Quasimodo betyder tydligen ”ofärdig” vilket ju gör att det passar mig mycket bra!

 Är det inte likt så säg!


Som sagt är jag fortfarande "ofärdig" med mitt arbete men idag har jag dock läst och skrivit med ovanligt stor koncentrations förmåga och jag har faktiskt lyckats ta in rätt mycket information =)

I förra inlägget glömde jag visst att skriva vad det är jag jobbar om. Det skall alltså bli en jämförelse av hur markmiljön (organismer och växter) påverkas av en 50-150 årig markförorening av metall respektive lakning från nykrossat berg. Min handledare jobba på Stuctor Miljöteknik och min ämnesgranskare sitter på SLU och KTH. Dessutom är det två herrar på Örebro universitet som vill hjälpa mig med lakningen från bergskrosset. Även om det är jättekul att det är så många som är intresserad av det jag gör får jag ibland känslan av att för många kockar…



Det borde dock ordna sig eftersom att det i slut ändan bara är en kock =  Jag (hemska tanke!)

Efter dagens litteratur kan jag i alla fall berätta för alla som vill (och inte vill) om funktioner och användningsområden för DGT (Diffusive Gradients in Thin films)! Det är en liten dosa som man stoppar ner i jorden för att härma växters upptag av markföroreningar, mycket praktiskt.

Måste ändå säga att det är en mycket stilren design!


Men nu börja ögonlocken sjunka längre och längre ner så jag tar och går hem. 
Nya friska tag i morgon =)


1 kommentar:

  1. Hihi, skrattade visst högt när jag läste ditt blogg-inlägg så att Gustav nästan blev förolämpad då han trodde att jag skrattade åt honom.. :P
    KRAM/E

    SvaraRadera