Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

torsdag 19 januari 2012

Hej, hej , hallå!


"är man populär har man ögonen på sig" - beskrivningen på ett av bekämpningsmedlen jag kollar närmre på just nu.. hur ska jag få in det citatet i rapporten utan att verka oseriös? ;)


Samtalsämne 10-fikat: hissreparatörer (de håller på att byta hiss i byggnaden och vad vi ser så är nog inte säkerheten så hög.. Två unga killar som inte riktigt verkar veta vad de gör, grejer och verktyg överallt och endast en playwoodskiva som hindrar en från att ramla ner i hisschaktet..), städgrejer (dammsugare, mobbar och sopar) och galna sportfiskemän..

Trångt i fikarummet, men mysigt!

Playwoodskivan som ska hindra en från att ramla ner i hisschaktet..


Tips: Håll koll på VART du läser saker och ting, skiiitjobbigt att leta reda på i efterhand.. "hm.. få se nu.. jag vet att jag har läst det någonstans.. hm.. vilken av alla 100 internetsidor jag kollat på stod det tro.." = inte att rekommendera!

Nu har min handledare kommit tillbaka till kontoret! Han är en väldigt upptagen man.. Men vi bestämde nu att vi ska ha ett möte i slutet av varje vecka för att stämma av vad jag gjort, vad jag ska göra och om jag har några frågor eller funderingar. Så det känns bra! Sen är det ju inte förbjudet att gå och fråga annars heller, som han så fint sa :)

Lunchdate på VG:s! Vegetarisk och ekologisk sopplunch för 40 kr, värt! Blev en lååång lunch då Emilia är i stan (gammal W:are som sedan två år tillbaka sadlat om till läkare), så det blev mycket snack och skratt!

Tog en promenad i vintersolen med Josef också! <3

Josef!

Vitt isskum


Så på em blev de te å jobba hårdare! :)

Det är en enda stor djungel med lagar, föreskrifter och förordningar om kemiska bekämpningsmedel som jag ska försöka reda ut... Kul, kul!

Samtalsämne 14-fikat: Vecturas kommande skidresa till Idre och om det är okej att följa med å bara gå på after ski...

Hoppas det går bra för er xjobbare där ute! Snart har det gått en hel vecka! Fort går det!!
Ser fram emot nästa "första-torsdagen-i-månaden-träff-på-Gotlands-för-pepp-kväll"! Det var ju så trevligt sist då vi hade uppstarts-pub! Kram på er!


over and out..




1 kommentar:

  1. Tjo!

    Hoppas att du löste sidnumreringen, annars är det bara att höra av sig ;)

    kram!!
    /Stefan!

    PS. Jättetrevligt att läsa bloggen!

    SvaraRadera