Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

onsdag 1 februari 2012

Dan före dan före mötesdagen



Så på fredag är det alltså dags för mitt första möte med forskarna från Örebro. Vi ska träffas tillsammans med min handledare och hennes kollega på Structors Västerås kontor och jag börjar bli riktigt nervös! Tidigare har det känts väldigt långt bort men nu blev det istället väldigt nära! Allt jag tänkt att jag skulle hunnit läsa och lära mig innan fredag och jag har inte ens hunnit hälften. Fast när jag börjar tänk efter så hade jag nog inte känt mig redo för det här mötet förrän rapporten är färdigskriven och då hade det ju varit lite onödigt med ett uppstartsmöte…

Hur som helst var det dags att lägga i en extra växel nu och på eftermiddagen lyckades det ganska bra!
Men vi hade ändå tid att ta en liten kafferast när den biologiska klockan ringde (se "Biologiska klockan" på http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3389&grupp=13883). Så för de som funderad över de fina utropen av ”Hona, hona, barn, barn!” är det bara att gå in och lyssna ty vi tror att det kommer bli 2012 största internskämt!



När eftermiddagen övergick i kväll gick det inte alls att läsa eller skriva på Notre-Dame, så jag samlade ihop mitt pick och pack och drog till Friskis. Jag blev såklart väldigt tidig till träningen så jag plockade fram datorn och hör och häpna jag tror jag skrev lika mycket på en halvtimme som jag gjort på hela eftermiddagen!

Men nu ska jag krypa till kojs så att jag är pigg när kolikskriken börjar =)



1 kommentar:

  1. Bara jag som kommenterar :)
    Men blir så glad av att börja morgonen med att läsa bloggen :D


    Hahhha! --> "kan man dö av det?" :)
    Kram/E

    SvaraRadera