Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

torsdag 9 februari 2012

Det är slutspurten som räknas!

Något som jag lärt mig på mitt ex-jobb. Just nu står det 1-1 mellan Hans och Göran i vårens upplaga av onsdagslöpningen. En stark avslutning är oftast det avgörande och därav har jag hållit en låg bloggprofil under veckans mitt, och lägger in ett ryck här på slutet.

Idag var Erik tillbaka på sin plats efter att ha frilansat som labbledare i två dagar, mycket trevligt med andra ord! (Att han var tillbaka alltså.) Och lagom till torsdagsbullen kom han också. Idag var det modell vetebulle med pärlsocker.
Erik var tillbaka!
En av Tyréns (många) styrkor är att deras Stockholmskontor har en ganska förförande utsikt. Idag kanske inte föutsättningarna var de bästa; både ett ganska trist väder och en fotograf utan känsla för perspektiv, ”but if you squeeze your eyes together”, som Mellgard skulle ha sagt, så kan ni kanske föreställa er hur fint det är!
Riddarfjärden som jag lärt mig att det heter.

Det jag hittills gjort under mina, snart, fyra veckor som ex-jobbande student är att skapa en modell av ett kombinerat avloppssystem (ett ledningsnät som är både spill- och dagvattenförande). Tanke nummer ett är att jag ska undersöka vilken inverkan vattenförbrukningen har på systemet.

Modellen är klar och den här veckan har ägnats åt att skapa en hög med scenarion med olika vattenförbrukningsmönster och köra beräkningar med dem. Själva poängen med ex-jobbet är att undersöka vad som ger den dimensionerande belastningen när ett nytt område, med separat ledningssystem, ansluts till ett äldre kombinerat system. Men riktigt där är jag inte än.

Mitt skrivbord med en miljon sladdar.

Som avslutning kommer en bild som visar att pendling inte bara behöver innebära pust och stön utan även smarties och vill-du-bli-smal-men-ändå-äta-chokladkaka!


Hej då!

1 kommentar:

  1. Fantastiskt att Mellgard lyckades komma in på ett hörn : )
    Ser ut som ni har skoj i alla fall, hoppas att det går bra för er både. Måste ju även säga att det låter sjukt avancerat när du beskriver vad du gjort hittills...men nästa vecka då ska jag sätta igång med BSM2 modellerande så då är jag också i modelleringssvängen.
    Todelo på er /Sophie

    SvaraRadera