Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

tisdag 21 februari 2012

Grattis på semladagen!

Veckan fortsätter, ny dag och nya äventyr. Mina äventyr har väl idag varit ganska måttliga dock, efter en halvtimmes promenad till Sweco var jag igång med att försöka göra lite bra och relevanta plottar från mitt modellerande. Efter lite tunga suckar och pillande i MATLAB var det äntligen dags för förmiddagsfika. Ja ni hörde rätt, här på kontoret serveras det smörgås med lite olika pålägg varje dag halv tio och det är FANTASTISKT : )!

Mitt löfte igår var att försöka mig på lite bilder så här kommer det: Min fina arbetsplats med utsikt mot en väg med matchande park bakom.


Och som nyinflyttad till Örebro får jag en hel drös med bra välkommen-till-stan-erbjudanden, det här hämtade jag helt gratis idag på ICA, både glass och kakor, vilket klipp!


Dagens fundering är: Har Bengt rymt eller ignorerar han bara just mina mail? Det har nämligen hänt förut att just mina mail förblivit obesvarade av Bengan, har detta hänt igen? Finns någon som kan besvara denna fråga? En liten varning, om man rymmer iväg från Uppsala och gör sitt exjobb på annan ort kan just detta lilla aber uppstå.

Sist men inte minst, ett stort tack till Matilda som designat ett prima visitkort efter att ha läst om gårdagens händelse. Uppstår situationen igen ska jag vara förberedd : ). För er som inte sett detta fina kort, gå till Wex upp gruppen på facebook och ta en kik. 
  
Imorgon allihopa då kommer Wex Upp-bloggens första reningsverksbild hoppas jag, då ska jag nämligen på ett litet nöjesbesök på Örebro reningsverk, Skebäck. Så håll tillgodo, det kommer bli en stor dag imorgon.

Tjipp och hej /Sophie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar