Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

måndag 6 februari 2012

Plats 345B

Så var det dags för mig att ta över ledningen här på nätet och få utlopp för mitt uppdämda bloggbehov!

Dagens första uppgift var att införskaffa SJ:s 30-dagarskort och proppa det med så många underbara lokaltrafiktillägg som möjlig. Då det inte bar sig bättre än att jag skulle bli tvungen att ladda kortet på centralen i hufvudstaden kände jag en ilande känsla av att det inte skulle gå vägen. Antingen var det en självuppfyllande profetia eller så får man faktiskt ge domedagsprofeten rätt ibland... I drygt en timme har jag andats den irritationstunga luften i SJ:s butiker i både Stockholm och Uppsala och både köpt ett kort och fått det återköpt. Så halleluja! Här står jag med 2500kr låsta i ”några dar” och utan pendlingskort. Rörigt! Behöver jag säga mer?! Funderar på om ET fortfarande behöver material till den där undersökningen och om man kan få förskott på lönen?

Men dagen fortsätter!

På Tyréns VA-teknik var det idag dags för avdelningsmöte. Goda mackor och mycket prat om hur anbud ska registreras, fyllas i på olika ställen, i olika system och på olika sätt. Dagens visdomsord är att alltid räkna med tid för administration i ett projekt.

När brandlarmet började tjuta på eftermiddagen satt alla, till synes, lugnt kvar på sina platser. Även jag, dock jobbade min hjärna på högvarv med att prioritera vad som var viktigast att rädda och vad som skulle kännas ok att ha släpat med sig ut i fall det skulle visa sig att det bara var ett falskt alarm. Ingen hade fått information om att det skulle vara brandövning så huset började rätt snart tömmas på människor och jag beslutade mig för att ta med telefonen. Helt legitim att ta med ut även om mistluren ljöd på falska grunder och om det skulle visa sig att det brann på riktigt och min dator, plånbok och SJ-kort (med endast SL-tillägg än så länge) skulle förkolnas där inne på plats 345B skulle jag kunna ringa till mamma och gråta. Det brann inte. Skönt.







Over and out!

/Emelie

1 kommentar:

  1. Hahaha, fick läsa tre gånger innan jag hittat alla finurliga formuleringar :)
    /sofia

    SvaraRadera