Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

fredag 24 februari 2012

Tack och Hej leverpastej

Nu är det fredag : ) det är det klart bästa med att göra exjobb, att helgen blir ledig på riktigt för jag bestämde mig från början att jag inte skulle göra något exjobbigt på helgen.

Igår var jag och min handledare på reningsverket i Arboga och kikade på den väldigt fina rejektvattenbehandlingen. Nedbrytningen verkar redan vara i fullgång då syret i denitrifikationszonerna var betydligt lägre än i nitrifikationszonerna, så det är ett gott tecken. Nu hoppas jag bara att den så snabbt som möjligt påvisar tydliga förbättringar i reningsgrad, men det visar sig. Alla i Arboga verkade hur som helst mycket snälla och trevliga, de verkade inte ha så mycket emot att jag kanske ränner runt där och tar massa prover lite längre fram. Här kommer förresten en bild på "huvudbyggnaden" :

Efter besöket kände jag dock mer förvirring än hittills i mitt exjobbande. Jag tror att min handledare vill att jag ska undersöka betydligt mer än jag tänkt mig så vi får se vart det slutar. Förutom förvirring i exjobbet har jag även börjar fundera lite på vad jag vill göra efter redovisningen i juni, vart vill jag vara? Många frågor att besvara.
 Med denna förvirring avslutar jag min vecka här i bloggen : )
Tjingeling/Sophie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar