Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

lördag 4 februari 2012

Mötesdagen


På Notre-Dame böjade dagen på ett alldeles utmärkt sätt, först kaffe och lite läsa, diskutera referenser och skriva ut viktiga papper. Förmiddags-trevnaden kulminerade av i en otroligt inspirerande exjobbs-presentation av fröken A, med likaså intressant och underhållande opponering av herr R! Dessutom var det såklart ett jättekul att träffa alla andra vänner som kommit dit för att lyssna =) Men jag hade tyvärr inte tid att stanna kvar efteråt då jag skulle med bussen till V-ås.

Så efter lite missöden (kvar glömd kofta, kofta släpad i snön) samt en språngmarsch ner till centralstationen kom jag i alla fall på bussen med alla mina ägodelar i behåll och 9 hela minuter tillgodo =)

På bussen fick jag dock lite ångest över att jag inte tyckte att jag visste någonting om mineraler och silikater och jag skulle ju ändå på möte med en mycket välkänd, i alla fall i mellansverige, professor i ämnet. Så jag dök ner i resväskan för att få tag i Wiklanders marklära och börja läsa. Det är väldigt märkligt att jag alltid ska lära mig mest på så märkliga platser!

Väl på mötet visade det sig att halva mötesgruppen fallit bort i from av VAB och dyl. Men min handledare och en professor var där. Tänk, vad han kunde saker om geokemi den professorn, där ligger man i lä!

Så nu står jag åter vid ett vägskäl och funderar på åt vilket håll jag ska rikta mitt arbete…


Jag tror att det är bäst att sova på saken! Så tack för en trevlig vecka!
Nästa vecka är det den fantastiska Emelie som ni får äran att följa =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar