Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

onsdag 22 februari 2012

Snart gått 6 veckor, galet

Vi skulle varit på Örebro reningsverk halv tio, fem över halv stressar min handledare in och säga ”är klockan så mycket?”, VAB och andra hinder uppkom. Summa summarum vårt lilla nöjesbesök blev framskjutet. Tyvärr blir därför första reningsverksbilden i Wex Upp’s blogghistoria uppskjuten tills imorgon då jag definitivt ska till Arboga reningsverk. Imorgon ska jag alltså på mitt första besök på det reningsverk där mitt exjobb är : ) lite konstigt att jag inte varit där än jag vet men så har det blivit.

Efter bra tips på hur man snyggt och relativt enkelt göra skisser som beskriver processutformningen i reningsverk satte jag igång i work och ritade. Hittills har jag nämligen varit lite slö, istället för att göra en bild direkt när jag velat ha en i texten har jag skjutit upp alla bilder tills nu.

Jag vet inte riktigt hur ni andra exjobbare känner just nu, jag själv har hållit på i snart 6 veckor och känner mig ganska insnöad på olika typer av rejektvattenbehandlingar, modellering i BSM2 och allt som kan snudda vid en aktivslamprocess. Men veckorna har i alla fall gått ganska snabbt, kanske är så när man har roligt eller?

Inspirerad av My och Magdalenas fina bilder av deras färd till och från Waxholm tänkte jag nu bjuda er på en bild tagen från min hemfärd genom Örebro, som ni ser bjuder stan upp till regn och åter regn.
Tjingeling : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar