Varje vecka skriver en ny W:are hur det är på just sitt exjobb.

fredag 17 februari 2012

Oh, happy day!

Just nu är jag på mycket bra humör! Det är nog många faktorer som bidrar till detta; solen skiner, jag var på en bra exjobbspresentation i morse, det är fredag, en kompis från Borlänge kommer på besök idag... Men det var en speciell grej som verkligen gjorde mig glad för ungefär en timme sen. Mitt utrötningsförsök! Nördigt va? När jag startade det för drygt två veckor sen hade jag inte alltför stora förhoppningar om att det skulle gå bra. Det skedde nämligen ett litet misstag och ett litet missförstånd gällande ympens avgasning (den måste avgasas innan man kan starta försöket). Detta gjorde att vi inte var säkra på om det skulle funka. Det borde göra det, men vem vet när det är mikroorganismer man håller på med... Min handledare gjorde också några utrötningsförsök i sitt exjobb, för ett år sen, med samma ymp och jag antog att mina försök skulle bete sig ungefär lika som hans hade gjort. Men det gjorde de inte och efter 16 dagar (i onsdags) hade det fortfarande inte hänt nåt så värst spännande. Så igår bestämde vi oss för att de skulle få stå över helgen och om inget nytt hänt så skulle jag börja om. Idag kom min handledare förbi med ny ymp och jag satte den på avgasning, så att jag skulle kunna starta det nya försöket på måndag eller tisdag nästa vecka. Nu undrar ni kanske vad det är för kul med att starta om ett försök? Inget skulle jag säga. Nu till det som faktiskt gjorde mig så glad. När jag provtog idag var det en av flaskorna som kommit igång, HURRA =D Jag är fortfarande beredd på att det kanske inte blir bättre än så, men än verkar det finnas hopp om livet! Inser dock att jag lämnar bloggen med en liten cliffhanger, eftersom jag inte hade tänkt skriva nåt mer... Jag kanske får lov att skriva ett litet inlägg på söndag också, så att ni får veta hur det går för mina flaskor =P

Idag blir det nog inte så mycket mer är det, tänkte åka hem tidigt och njuta av helgen!

Ha en toppenhelg allesammans =)

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar